motos anciennes de course vma endurance
 
AccueilPortailS'enregistrerConnexion
-30%
Le deal à ne pas rater :
Baskets Nike Air Max Genome
119 € 170 €
Voir le deal

 

 My Laverda 750 racer

Aller en bas 
AuteurMessage
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeSam 6 Déc 2008 - 3:20

http://www.eurospares.com/newadd.htm

in the top section you'll find about 80 photos that I just loaded. These are almost all the photos I have documenting the five different versions of my 750 Laverda race bike.

dans la section supérieure, vous trouverez environ 80 photos que je viens de chargement. Ce sont presque toutes les photos que j'ai documenter les cinq versions différentes de la 750 Laverda mon vélo de course.

cheers,
Michael
Revenir en haut Aller en bas
la tige

la tige


Masculin Nombre de messages : 713
Age : 56
Localisation : puy de dome-auvergne
Date d'inscription : 18/06/2008

My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeSam 6 Déc 2008 - 6:54

as a laverda enthusiast, your self builded bike is a dream race bike: Congratulations!!!!!
does it always run?
did you show your bike to Piero Laverda?

philippe
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeSam 6 Déc 2008 - 14:40

Interesting evolution to the frame design, however I would ask why you retained the boxed seat unit, which looks a wee bit out of place? huuuh1
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeSam 6 Déc 2008 - 17:06

It always ran except when I took it apart for long periods to do something different. Sadly, I have trouble leaving things alone as I'm always getting what I think is a "better" idea of what to do. I don't work very quickly so it is easy for my thoughts near the end of a project to be different from what I started with.

The weight of the bike without fuel was 330 lbf (150 kg) which is a lot less than the standard SF2.

Piero may have seen it on my website. I had stopped racing it before he first came over to the USA.

At 11" wide at the rider the seat was actually too narrow as it was not as wide as my bottom. I have a 13" version that drops down behind the legs to fair them in as on this 250 Honda which also uses a HD XR750 fairing:

My Laverda 750 racer Marcxls
My Laverda 750 racer Marcxlf

Streamlining at the rear of the bike is normally more important than at the front as you want to close the wake to reduce drag. The seat and fairing should be as wide as the rider, and if the seat tapers more than about 5 degrees the flow will separate. A similar seat was put on a bike that had about 8 rear wheel horsepower and if my memory is correct that was worth an additional 300-500 RPM.

cheers,
Michael

Il a toujours, sauf quand je l'ai pris en dehors pendant de longues périodes à faire quelque chose de différent. Malheureusement, j'ai de la difficulté à quitter la seule choses que je suis toujours faire ce que je pense est une «meilleure idée de ce qu'il faut faire. Je ne travaille pas très rapidement, de sorte qu'il est facile pour mes pensées vers la fin d'un projet d'être différent de ce que j'ai commencé avec. 

Le poids de la moto sans carburant a été 330 lb (150 kg), qui est beaucoup moins que la norme SF2.

Piero mai ont vu sur mon site Web. J'avais arrêté la course avant le premier venu aux États-Unis.

À 11 "de large à la place cycliste l'a effectivement été trop étroite car il n'a pas été aussi large que mes bas. J'ai un 13" version qui sera en baisse vers le bas derrière les jambes à leur juste en ce que sur 250 Honda qui a également fait appel à un carénage HD XR750: 

Rationaliser à l'arrière du vélo est généralement plus importante que lors de l'avant que vous le souhaitez pour fermer la suite à réduire la traînée. Le siège et le carénage devrait être aussi large que le pilote, et si le siège de plus cônes de 5 degrés sur le flux se sépare. Un siège a été mis sur un vélo qui avait environ 8 roue arrière de puissance et si ma mémoire est bonne qui a été d'une valeur supplémentaire 300-500 RPM.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeDim 7 Déc 2008 - 1:02

Thanks Mr MOORE. I have been on your site many and it's always a pleasure and very interesting. Even if my english is poor, I would like to make a suggestion ... Don't use "google translation" ... it's far away from the original meaning ... and it's a good opportunity for us to learn new words through interresting "post" when we have to translate... RGDS innocent w01
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeDim 7 Déc 2008 - 1:41

OK, I'll skip the translations. I could see a few words in them that seemed to match the English so I hoped they'd be "good enough."

Since this is a French site I thought it would be polite of me to attempt to put the information in the main language.

cheers,

Michael (feel free to use my given name)
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeDim 7 Déc 2008 - 10:06

welcome mickael albino

you have only nice bike bounce bounce great job albino albino
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitimeDim 7 Déc 2008 - 15:00

Michael Moore a écrit:
Since this is a French site I thought it would be polite of me to attempt to put the information in the main language.

cheers,

Michael (feel free to use my given name)
Thanks a lot Michael, but don't worry, it's good for us to improve our vocabulary ... and it's a pleasure to look at your web site ... albino w01 Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





My Laverda 750 racer Empty
MessageSujet: Re: My Laverda 750 racer   My Laverda 750 racer Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
My Laverda 750 racer
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» x-seam pour High racer
» High Racer zockra HR700
» Low racer et remorque
» Fabriquer une sacoche pour trike ou low racer,pas cher - to Build a Pannier
» Carénage pour M5 Mid Racer

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
FORUM DES MOTOS SPÉCIALES :: PHOTOS :: PHOTOS MARTIN BIMOTA GG ET AUTRES SPECIALES-
Sauter vers: